Dátum konania : 2.12.2011
Číslo školenia : 201103
Lektor : Ing. Anna Jurišová , Ing. Jana Turóciová
Miesto konania : Ekonomická Univerzita, Podnikovohospodárska fakulta, Masarykova 2, Michalovce
Náplň odborného programu :
DPH a vybrané okruhy podvojného účtovníctva
1/ Základné zásady a metódy učtovania o dani z pridanej hodnoty
- deň uskutočnenia účtovného prípadu ( § 2 postupov učtovania ), učtovanie pohľadávok a záväzkov vyjadrených v cudzej mene vo vzťahu k učtovaniu DPH,
- vedenie analytickej evidencie k účtu DPH, spôsoby používania analytických účtov k účtu 343 – Daň z pridanej hodnoty (§ 4 postupov učtovania),
- základné zásady účtovania DPH podľa § 52 a § 67 ods. 2 postupov učtovania
- účtovný doklad podľa § 10 zákona o účtovníctve verzus faktúra podľa zákona o DPH
2/ Vybrané okruhy zákona o DPH a ich účtovné hľadisko
- určenie miesta dodania služieb a osoby povinné platiť daň (vyhotovovanie faktúr,
vykazovanie služieb v SV, evidencii DPH a DP)
- určenie miesta dodania tovaru (reťazové obchody)
- vznik daňovej povinnosti - dodanie tovaru, dodanie služieb, prijatie platby, tzv.
„prefakturácie“, kedy daňová povinnosť prijatím platby nevzniká
- predaj tovarov a služieb prostredníctvom zľavových portálov
- učtovanie o vrátení DPH z iného členského štátu
- učtovanie o DPH vo vzťahu k zákazkovej výrobe a zákazkovej výstavbe nehnuteľností
- učtovanie DPH pri platbe stravnými lístkami
3/ Zmeny v zákone o DPH od 1.1.2012
- elektronické doručovanie,
- vracanie súm nadmerných odpočtov,
- súhrnné výkazy
4/ Riešenie aktuálnych otázok
- vymedzenie predmetu dane (náhrady škody, pôžičky tovaru)
- nákup a predaj ojazdených automobilov (kedy je predaj osobných automobilov
oslobodený od dane)
- cestovné náhrady a odpočítanie dane
- odpočítanie dane – vznik a uplatnenie práva na odpočítanie dane, podmienky odpočítania, doklady z ERP, diaľničné nálepky,
Účastnícky poplatok
32,- EUR - pri zaplatení bezhotovostne, (na ďalej uvedený účet) pred termínom konania,
35,- EUR - pri platbe v hotovosti na mieste, v deň konania seminára,
30,- EUR/osoba - pri účasti troch a viac účastníkov z jednej organizácie,
Účastnícky poplatok môžete uhradiť prevodným príkazom, v ojedinelých prípadoch v hotovosti pri prezencii, po predchádzajúcom tel. nahlásení .Súčasťou účastníckeho poplatku je : organizačné zabezpečenie ,tlačený pracovný manuál ,káva, nealko, občerstvenie .
V prípade Vášho záujmu, Vás úctivo žiadam o poukázanie uvedenej čiastky x počet účastníkov z Vašej organizácie na účet 4296949001/5600:, VS: 201103 , KS 0308, špecifický symbol: Vaše IČO.:
Anna Cupáková , IČO 33885567, DIČ 1023901417, 072 14 Pavlovce nad Uhom č.551 ,nie je plátcom DPH.
Prihlásiť sa môžete, prostredníctvom formulára na www. cupak.sk , e-mailom na adrese Táto e-mailová adresa je chránená pred spambotmi. Ak ju chcete vidieť, je potrebné aby ste mali zapnutý JavaScript. , alebo písomne na adresu Anna Cupáková , 07214 Pavlovce nad Uhom 551, alebo sa môžete telefonicky informovať tel. 0911 971175
Anna Cupáková